Οι φυτικές ίνες αποτελούν ένα ξεχωριστό θρεπτικό συστατικό της διατροφής. Ειδικά στην Αμερική, αλλά και σε όλους τους πληθυσμούς που ακολουθούν μια δυτικού τύπου διατροφή, η κατανάλωσή τους βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Οι επίσημες συστάσεις προτείνουν για τον ενήλικο πληθυσμό την κατανάλωση 25-38g διαιτητικών ινών. Όμως, τα ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι η πραγματική κατανάλωσή τους κυμαίνεται περίπου στο 50% της κατώτερης σύστασης. Στην Αμερική, ένα μόλις 3% του πληθυσμού ανταποκρίνεται στο προτεινόμενο ελάχιστο, καταναλώνοντας αρκετά τρόφιμα φυτικής προέλευσης, που αποτελούν και τις μοναδικές πηγές φυτικών ινών.

Είναι εκπληκτικό ότι ακόμα και η κατανάλωση 3g επιπλέον φυτικών ινών θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά. Αν για παράδειγμα το 50% του πληθυσμού περιλάμβανε στο πρωινό του 1 μπολ με δημητριακά ολικής άλεσης, αυτό θα εξοικονομούσε δισεκατομμύρια σε ιατρικά έξοδα, τα οποία αφορούν μόνο το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι η κατανάλωση φυτικών τροφών, που περιέχουν διαιτητικές ίνες, μειώνει τον κίνδυνο για:

  • Σακχαρώδη διαβήτη
  • Καρδιακή νόσο
  • Εγκεφαλικό επεισόδιο
  • Καρκίνο
  • Παχυσαρκία

Η υψηλή κατανάλωση τροφίμων φυτικής προέλευσης έχει προστατευτική δράση που δεν οφείλεται μόνο στις ίνες αλλά και στα υπόλοιπα θρεπτικά συστατικά αυτών των τροφίμων. Για παράδειγμα, τα αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτικά θρεπτικά συστατικά της βρώμης βοηθούν στην πρόληψη της αθηρωμάτωσης. Ίσως η πρόσληψη διαιτητικών ινών να είναι μια ένδειξη της κατανάλωσης φυτικών τροφίμων, όπου και πρέπει να εστιάζουμε!

Για περισσότερες πληροφορίες διαβάστε εδώ

Καλωσήρθατε στον Γλυκό Πλανήτη!

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να μαθαίνετε όλα τα νέα μας!
Email address
First Name
Last Name
Secure and Spam free...